(meer)
Campagnes
& events
Blik op Scherp
We organiseerden een campagne en bedrijfsevent waarin we 500 leidinggevenden van KWS Infra hun blik op risico’s scherpten. We coachten hen in het verzorgen van interactieve toolboxen en elkaar aanspreken.
Opdrachtgever: KWS Infra
Check Je Werkplek
Landelijke campagne en tools om toepassing van de RI&E door (met name) MKB-bedrijven te verhogen. Met een keur aan handige, pakkende en preventieve tools om gezonder en veiliger te werken.
Opdrachtgever: TNO – Steunpunt RI&E-instrumenten
Veilig Boven Alles
Bedrijfscampagne om veilig denken en doen op een hoger niveau te brengen. Met workshops voor management en toolboxen voor teams.
Opdrachtgever: KLM Cargo
JIJland
Je vergadert, overlegt en onderhandelt al tijden, maar je komt er niet uit… We ontwikkelden een interactieve online game om teams die in een impasse zitten, weer open te laten communiceren. Getiteld: Jijland, ontdek jezelf op een eiland.
Opdrachtgever: TNO
Plezier In Uitvoering
Landelijke campagne en tools om werkdruk te verlagen en werkplezier te verhogen. Voor de branches Sociaal Werk, Jeugdzorg en Kinderopvang. De methode maakt helder waar je werkplezier uit haalt en wat je moet of kunt veranderen om werkdruk te verminderen. Voor werknemers, teams en leidinggevenden.
plezier-in-uitvoering
Opdrachtgever: FCB
Schiet op je Werk
Landelijke campagne en tool voor buitendienstmedewerkers van gemeenten. Door foto’s te schieten zelf risico’s te inventariseren. Met toolboxmateriaal en tips en trucs om als tem en organisatie het werk lichter en prettiger te maken.
Opdrachtgever: A&O fonds Gemeenten
Werk en de balans
Hoe hou je het leuk en energiek als hbo-docent? Werkendebalans.nl is een methode en een campagne om hbo's en haar medewerkers te inspireren een goede werkbalans en optimaal werkplezier te behouden, goed om te gaan met werkdruk en werkdruk te verminderen. Dat gebeurt door open verhalen en tips van inhouds- en ervaringsdeskundigen (collega’s).
werkendebalans.nl
Opdrachtgever: Zestor
SAFETY SAFARI
Bedrijfsevent voor 500 productiemedewerkers van Heineken. In interactieve workshops leerden ze open te communiceren over risico’s. Teams inventariseerden zelf de risico’s op hun werkplek en bedachten maatregelen.
Opdrachtgever: Heineken
Blik op Veilig
We ontwierpen Blik op Veilig: een bedrijfsveiligheidscampagne voor Shell. In onze rondreizende safaribus gingen we langs alle plants in Pernis en Moerdijk. Alle teams kwamen aan boord. Op die manier gingen we in risicodialoog met 3000 medewerkers. De oogst: meer teamspirit en honderden vasthoudtips voor goede en verbetertips voor onveilige gewoontes en situaties.
Opdrachtgever: Shell
BRUIS
Hoe houden gemeenten hun medewerkers vitaal en inzetbaar op meerdere plekken in de organisatie? Met de campagne en tools van BRUIS (Blij, Relax, Uitzicht, Ik en Samen) kan dat effectief en aangenaam.
Opdrachtgever: A&O fonds Gemeenten
VO werkplezier
Een methode voor het voortgezet onderwijs om werkdruk aan te pakken en werkplezier te bevorderen. Met Voortgezet Werkplezier komen collega’s en teams op originele manieren in gesprek over het thema. Gebaseerd op uitgangspunten van de positieve psychologie.
voortgezetwerkplezier.nl
Opdrachtgever: VO-Raad
GROEIMAAT!
Het spel ‘Groeimaat!’ helpt je groeien in professioneel werken. Door samen te spelen inventariseer je als team en als individu waar je staat, waar je heen wil en hoe je daar komt. Een speelse hulp voor groei in professioneel werken.
Opdrachtgever: FCB